رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به به اینکه هشدار قرمز بارش برف برای جنوب غربی آذربایجان غربی، شمال غربی کردستان، ارتفاعات اردبیل و ارتفاعات آذربایجان شرقی صادر شده است، گفت: از شهروندان خواهش می‌کنیم امروز از تردد در محور‌های مواصلاتی این مناطق خودداری کنند.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به به اینکه هشدار قرمز بارش برف برای جنوب غربی آذربایجان غربی، شمال غربی کردستان، ارتفاعات اردبیل و ارتفاعات آذربایجان شرقی صادر شده است، گفت: از شهروندان خواهش می‌کنیم امروز از تردد در محور‌های مواصلاتی این مناطق خودداری کنند.
کد خبر: ۱۴۴۰۵۴۴

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان درباره صدور هشدار قرمز بارش برف از سوی سازمان هواشناسی عنوان کرد: طی امروز بعد از ظهر و امشب بارش‌هایی خوبی را در شمال غرب کشور خواهیم داشت.

وی درباره اینکه در چه مناطقی شاهد بارش‌های سنگین برف خواهیم بود؟ نیز گفت: هشدار قرمز بارش برف برای جنوب غربی آذربایجان غربی، شمال غربی کردستان، ارتفاعات اردبیل و ارتفاعات آذربایجان شرقی صادر شده است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره مخاطراتی که بارش برف می‌تواند ایجاد کند نیز توضیح داد: بارش برف می‌تواند تردد در محور‌های مواصلاتی را در این مناطق دچار مشکل کند. علاوه بر این احتمال قطع راه‌های روستایی نیز وجود دارد.

ضیاییان تاکید کرد: از شهروندان خواهش می‌کنیم که از تردد و سفر در محور‌های مواصلاتی این مناطق خودداری کنند. علاوه بر این شهروندان باید از‌کوهنوردی نیز در این مناطق اجتناب کنند، زیرا احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات این مناطق وجود دارد.

وی درباره اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا چه زمانی در کشورمان ادامه دارد؟ نیز بیان کرد: بارش‌ها تا فردا یکشنبه ادامه دارد و این سامانه بارشی در روز دوشنبه از کشور خارج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در پاسخ به این پرسش که آیا شاهد کاهش قابل توجه دمای هوا نیز خواهیم بود؟ نیز گفت: تغییرات قابل ملاحظه‌ای را در دمای هوا شاهد نخواهیم بود. اما روز دوشنبه شهروندان مقداری کاهش دما را تجربه خواهند کرد.

ضیاییان درباره اینکه آیا با خروج سامانه بارشی از کشور در کلانشهری مانند تهران شاهد پایداری جو و بازگشت آلودگی‌هوا خواهیم بود؟ نیز به جام جم آنلاین گفت: از روز دوشنبه تقریبا دیگر شاهد بارش باران در بیشتر مناطق کشور و به ویژه تهران نخواهیم بود و این شرایط به احتمال زیاد تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

وی درباره اینکه آیا در هفته آینده سامانه بارشی جدیدی به کشورمان نفوذ خواهد کرد؟ نیز توضیح داد: احتمالا در اواسط هفته آینده شاهد فعالیت سامانه‌ای بارشی در کشورمان خواهیم بود.

رکوردداران بارش

مسافران در این ۴ منطقه تردد نکنند | ثبت دمای منفی ۱۱ درجه در توچال | بازگشت آلودگی هوا از دوشنبه 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره اینکه بیشترین میزان بارش ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته در چه مناطقی از کشورمان بوده است؟ به جام جم آنلاین گفت: در این مدت بیشترین بارش ثبت شده در ایستگاه سلین کردستان به حدود ۶۳ میلی‌متر بوده است در ایستگاه‌های مریوان نیز حدود ۴۷ میلی‌متر و در پاوه نیز حدود ۳۷ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

ضیاییان ادامه داد: در بین مراکز استان‌های کشور نیز در یاسوج حدود ۷ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

وی درباره کمترین دمای ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی مستقر در کشور نیز عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه توچال دمای حدود ۱۱ درجه زیر صفر گزارش شده است در بین مراکز استان کشور بیرجند دمای صفر درجه را داشته است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره گرمترین ایستگاه هواشناسی نیز عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه هواشناسی راسک در سیستان و بلوچستان با ۲۶.۷ درجه بالای صفر رکورددار گرمترین ایستگاه کشور بوده است.

به گفته ضیاییان در این مدت بندرعباس نیز با دمای حدود ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرمترین مرکز استان کشور بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها